Ögonfransar

Hejsan människor!  Jag måste bara berätta något som verkligen har oroat mig de här senaste månaderna. (2månader) 

Jag älskar verkligen ögonfransar, det bästa jag vet. Om jag skulle kunna välja det enda jag skulle kunna sminka så skulle det vara mina ögon. Det gör sååå mycket skillnad.

Jag har använt ett tal ögonfransböjare och gjort det i snart 3 år. Det har aldrig direkt funnits några fel. Men nu för typ 2 månader sen när jag ska sätta på lösögonfransar så märker jag att typ 4-5 fransar saknas.  Det är typ ett litet tomrum och det ser förfärligt ut. Sedan kollar jag på andra sidan och ser att några fransar från andra ögat också är typ halvt klippta,  som om jag har klippt av de. Jag fick sådan panik då jag verkligen tycker om de.  Jag vet verkligen inte vad det beror på,  för att det kan ju inte vara för ögonfransböjare då de bokstavligen är klippta. Men jag tog ändå en titt på ”svampen”   som ögonfransböjaren har och det är verkligen en del fransar där inne men de är inte direkt klippta.  Så jag vet inte vad det kan bero på. 

Om ni tror att jag inte kommer att använda ögonfransböjare mer så har ni fel då jag inte kan leva utan de 😳 Men som tur är så har mina fransar hunnit växa ut igen,  även om ögonfransarna är de hårstrån som växer långsammast tyvärr.. 3-4 månader men det gick snabbare för mig 🙌