Roligaste dagen! 

Hejsan människor! Idag var äntligen alla affärer öppna! Vi åt frukost och sedan begav vi oss mot Hamburgs innerstad. Min syster bor i ett villaområde utanför staden så vi behöver åka bil in. Genom hela centrum fanns en julmarknad som fortsatte flera km och ner vid vattnet och den stora hamnen som finns här. Den slutar vid ett jätte stort kafé som är 3 våningar och man måste vänta på kö tills en av personalen visar vart du ska sitta. Den heter Alex och jag drack jätte god varm choklad. 

Efter att vi gått runt marknaden så blev vi lite smått hungriga, men inte de andra så vi köpte något vi kunde äta på vägen. Det finns jätte stor variation på vad man kan köpa att äta på vägen, det är en stor skillnad mot Sverige. Det finns pizza bitar, pasta Carbonara, bolognese och lax pasta som man kan ta med, det finns kyckling wok och smörgåsar överallt. När jag säger ta med så kommer ni förstå på bilden nedan. Det är en liten box och en gaffel som man får med. 

Sedan gick vi till Douglas , motsvarande makeup store eller kicks i Sverige och jag använde mina engelska kunskaper och köpte en contour pallet, mina tyska kunskaper känns inte tillräckliga 😨😅

  1. Till sist hamnade vi i en stor galleria där det fanns Primark , och där gick vi loss. Senare ska jag lägga upp haul bilder 😉 Det var så mycket folk överallt, det var 3 våningar och det fanns ingen bra täckning. Vi tappade bort varandra några gånger och till sist satte jag mig vod en skyltdocka då mina ben var helt slut 😂När vi kom hem var alla så trötta och sov gott 🙌 Här nedan får ni en bildbomb: